Po vyplnění předběžné přihlášky se vám ozveme e-mailem nebo telefonicky a domluvíme si termín vaší návštěvy u nás.
Zápis je hravý čas pro děti, rodiče mají příležitost se seznámit s pedagogickým týmem i s chodem školičky. Je pro nás důležité zjistit, jestli jsme hodnotově na stejné vlně a jestli se dítku u nás bude líbit.
Po vyplnění vám přijde potvrzení do e-mailu. Brzy po té se ozveme buď e-mailem nebo telefonicky, probereme podrobnosti a domluvíme si potkání u nás ve školičce.
Vezměte vaši ratolest s sebou a zastavte se u nás. Klidně oba rodiče, rádi vás poznáme. Bude čas probrat vše důležité, seznámíte se s prostředím, týmem a vaše dítko navnímá atmosféru školičky.
Pokud se rozhodnete pro školičku Pod duhou, dostanete od nás přihlašovací údaje do docházkového systému Twigsee, kde vyplníte své údaje. Připravíme pro vás přihlášku a potřebné dokumenty a zavoláme vám, až bude vše nachystané k podpisu, abyste k nám přišli podepsat smlouvu.
Můžete se k nám přidat na odpolední část, nebo se svou ratolestí na procházku. Dítě se tak přirozeně seznámí s pedagogickým týmem i ostatními dětmi.
V prvních adaptačních dnech můžete od dítka odcházet postupně. Nejprve ho nechte chůvě třeba jen na 30 minut, druhý den na 2 hodiny a potom klidně na celé dopoledne.
Děti do 3 let ještě nevnímají koncept času. Potřebují si zažít, že se s rodičem rozloučí a pak zase shledají. Potřebují si vybudovat důvěru v tuto novou situaci.
Adaptace trvá přibližně čtyři týdny. Je to však individuální. Některé dny to jde lépe, jiné hůře, je to vlnovka. Důležité je vaše vlastní přesvědčení, že děláte správně. Můžete se spolehnout, že je u nás vaše ratolest v láskyplném a respektujícím prostředí.
Mluvte s dítkem o tom, že půjde do školky, půjčte si třeba knížky o školce v knihovně. Při vyprávění buďte realističtí.
Je dobré nenastavit na začátek příliš vysoká očekávání jako: „Všichni si s tebou budou hrát, bude obrovská legrace.“, raději popisujte činnosti, které se ve školce budou dít – například: „Půjdete na procházku, budete si hrát na zahradě, budete společně svačit.“ Pro děti bývá problém si věci představit, nikdy podobnou situaci nezažily, proto tyto faktické informace velmi pomáhají ve vytváření jejich představ o školičce.
Vezměte s sebou vaše dítko na první návštěvu do školičky. Seznámí se s prostředím i s chůvami. Společně se můžeme domluvit na dalších adaptačních návštěvách před samotným nástupem.
Dítko už bude znát prostředí,
chůvy i ostatní kamarády a začátky ve školičce tak pro něj i pro vás budou snazší.
Rituály jsou pro děti důležité. Vymyslete si váš vlastní „loučící rituál“. Pro dítě to bude pevný bod a snadněji loučení přijme, navíc vždy bude vědět, jak probíhá.
Např. po převléknutí v šatně → řeknete, že se těšíte, až se odpoledne zase uvidíte → dáte mu pusu, obejmete ho → svěříte dítko chůvě → zamáváte → odcházíte.
Při adaptaci je také velmi důležitá četnost docházky. I když se vám může zdát, že ze začátku stačí 2 dopoledne týdně, pro dítě je snazší začít častější docházkou. Pamatuje si lépe prostředí, chůvy, děti i pravidelné rituály.
Stejně tak se nebojte nechat dítě již ze začátku ve školičce na odpolední spánek s jeho oblíbeným plyšovým kamarádem. Děti bývají z programu po obědě unavené, snadno s plným bříčkem a únavou usínají a pro vás pak je jednodušší vyzvednout si rovnou vyspinkané a odpočinuté dítko.
I děti, které neholdují plyšákům, rádi nějaké ve školce mají, protože většina dětí si na spaní plyšáka bere a uklidňuje je to. Doporučujeme mít speciálního školkového, spíše malého, kterého nebudete brát domů.
Doporučujeme vůbec nebrat, pokud ano, jen něco malého, cca 10×10 cm. Problém navíc vzniká, když si ostatní děti půjčují osobní hračky a není pro ně snadné rozlišit, jaké hračky jsou školkové a jaké osobní.
Děti do 3 let ještě příliš vlastnictví oblečení neřeší. Doporučujeme tedy vše podepsat – ať už fixy na textil nebo nažehlovacími nálepkami apod.
Na některé děti při smutku může zabírat ukázat obrázek rodičů a vyprávět jim, ptát se – při adaptačních dnech s tímto můžeme pracovat, pokud nám fotku donesete.
Ideální jsou boty, které může dítě samo nazout a dopnout – ideální je suchý zip např. (dopnutí kontrolujeme)
Pokud si děti neumí samy prstové rukavice navléct, hromadné vypravování na vycházky hodně urychlí palčáky.
Rodičům zasíláme pravidelně každý týden nový plán aktivit, aktuální jídelníček i fotky ze školičky přes aplikaci Twigsee.